top of page

Burning calories

English:

Yesterday I managed to get Walter to go with me to the gym today. Crazy as we were we stood up at 7:30am (we slept at 2:30am or something) and we went to the gym at 8. I started out fine by doing a running workout. The machine set up a program which made it harder and easier along the way. After 10 minutes I was done with that one. I guess I was still a little tired. We decided to go to Tim Hortons to get some breakfast. I took a croissant, raisin-cinnamon bagel and chocolate milk. Because I knew we were going to do a hike, I also took an apple fritter.

At 10 o’clock Sjoerd, Walter and I talked to Jacob and he showed us the way to the shuttle which would drive us to “Grouse Mountain.” From there on we would do a hike which included 2830 steps up. It was called the “Grouse Grind”. We didn’t think it would be that hard, but it was. We were almost three waterfalls. It was so damn hot and so heavy. Every once in a while we stopped and drank something. But, we managed to do the trail in 1 hour and 32 minutes! Which is pretty good for the first time I guess.. On top of the hill I enjoyed (and almost choked in) my last Rogers chocolate. The caramel one. We watched half on a timber show and we searched for two bears, which were captivated because they were abandoned.

We went down with the gondola, because walking wasn’t allowed and we walked through Vancouver. I didn’t really like the city. Back at the hotel I took a quick shower, and before the others I went towards town once again. I needed some souvenirs for home and tomorrow there wouldn’t be any time left. By the way, the shops were near the restaurant so I was going to be fine.

At 7pm I met the others and we had dinner at “Rogue”. A nice restaurant. The tomato soup was a little bit sharp and my main course, the Thai Beef salad appeared to be way too much. This was the first time I couldn’t really finish my meal I guess. But it did taste fine.

Because we had such a nice time yesterday we tried to go to “Soho Bar & Billiards” again. Too bad it was a Friday today, so they put up a guard in front of the door and they wouldn’t let us in. Our group mates were so nice, so we all went back to the hotel and we bought foods and drinks to share together. I also bought a Magnum Double Caramel, which was delicious by the way. At 1 o’clock it was time to sleep, and our last night would be spent here.

View on Vancouver
 

Nederlands:

Gisteren heb ik Walter overgehaald om vandaag mee te gaan sporten. Ja, ik ben een beetje gek, dus dat sporten was om 8 uur. Wetende dat we gingen slapen rond half 3, moet ik zeggen dat ik me nog redelijk moe voelde. Daarom begon ik maar met rennen. Een workout van 10 minuten waarbij de zwaarte door de loopband geregeld en aangepast werd. Tja, dat was zwaarder dan gedacht. De rest van het half uur heb ik vooral gelachen, want ik bakte er niks van. Het was slimmer om gewoon ontbijt te gaan halen. Dat deed ik dan ook samen met Erik en Walter bij de Tim Hortons. Vandaag stond een hike op de planning, dus ik kocht maar meteen wat meer. Een croissant, bagel, chocolademelk en een apple fritter.

Om 10 uur bracht Jacob Sjoerd, Walter en mij naar de shuttlebus. Deze zou ons naar het beginpunt van Grouse Mountain brengen. Hier zouden we de “Grouse Grind” gaan lopen. Volgens Jacob een pittige wandeling. De wandeling bestond namelijk uit het beklimmen van een berg, met daarbij 2830 traptreden. Allemaal op verschillende hoogtes… Dat was toch een stuk heftiger dan gedacht. Gelukkig stopten we om de zoveel tijd om even wat te drinken en bij te komen, en na anderhalf uur bereikten we dan eindelijk de top. Yes! Een fantastisch uitzicht kwam ons tegemoet en we konden Vancouver onder ons zien liggen. Op de berg at ik daarnaast ook mijn laatste Rogers bonbon, die met karamel, waar ik overigens bijna in stikte en keken we naar een houthakkersshow en beren.

De terugweg ging wat makkelijker. Deze legden we namelijk af in een gondel. Lopen was te gevaarlijk en niet toegestaan. Vancouver vind ik helaas wel tegenvallen qua stad. Dus onze wandeling door de stad was niet zo geweldig. Toen maar snel even douchen, want ik wilde toch wat souvenirs kopen. Dit deed ik terwijl de rest zich nog klaar aan het maken was.

Om 7 uur stond ik de anderen op te wachten en gingen we samen het restaurant binnen. We aten bij “Rogue”, naast het restaurant van gisteren. Een mooi restaurant. De tomatensoep was dan wel aan de pittige kant, maar wel erg lekker. Mijn thaise biefstuk salade was daarentegen niet mijn favoriet, maar het was zeker weten genoeg. Voor het eerst deze vakantie kreeg ik mijn bord niet leeg.

We wilden graag terug naar de bar van gisteren, maar helaas, helaas, er stond een bodyguard voor de deur. Het was weekend en deze keer hadden we wel ID nodig. Nou, mijn ID mocht hij best zien, maar als 18-jarige kom je toch echt niet binnen. Balen. Gelukkig heb ik geweldige groepsgenootjes, die deze laatste avond met z’n allen wilden afsluiten, dus we besloten eten en drinken te kopen en in een van de hotelkamers onze laatste avond te besteden. Dat was zeker gezellig, maar helaas gingen we toch om 1 uur naar bed, om hier van onze laatste nacht te genieten.

Our time
RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page