top of page

So many lakes

This was such an early morning. 6:30am we got up, 7:30am our breakfast was ready and 8:30am we all got in the van. Off there we go! We went to 4 lakes today. Starting with "Lake Louise". So very big, blue and beautiful. I don't know how many times I'm going to say this the next couple of days. Next up was "Mirror Lake". A hike up the hill, which was very nice, brought us to this very small but pretty lake. So pieceful. After another hike we found "Lake Agnes" next to a little teahouse. How stunned can you be..?

We hiked up to "Beahive Hill", which was pretty steep and we had a beautiful view over all three lakes. Together with Marion, Sanne V and André we did some sort of photoshoot. So many pictures we made. It was just such a nice view.

When we went down (which was quite steep) I did hurt my knee very bad. Probably because we were in a rush. We thought we would come too late. However, we had two hours to get there instead of one. That did leave some time for us to enjoy the sun. I needed to get a tan without all these t-shirt lines on my shoulders. Walter, and probably some others, do think I'm grazy.. Sorry for that!

At 2:30pm we went towards "Moraine Lake" and the "Valley of the ten peaks". Damn.. why isn't the Netherlands closer to Canada? I love it here. So much green and blue. So little pollution.

We went to the grocerystore afterwards and made burritos, again. Delicious :) As we loved the pooling, we went back to Toque with the most of us. Loved it again. I lost once against Walter and together we won against Sjoerd and André. It was the perfect match and the perfect game.

 

Nederlands:

Wauw, dit was echt een vroege ochtend. Half 7 ons bed uit voor een ontbijtje wat klaar stond om half 8. Half 9 zaten we alweer in de bus, op weg naar "Lake Louise". Jeetje wat was het daar mooi. Een meer, zo groot en blauw, daar wil je toch nooit meer weg? Ik denk dat ik dit allemaal nog zo vaak ga zeggen de komende twee weken. Na een mooie hike kwamen we aan bij "Mirror Lake". Een klein, vredig meertje met daarachter een paar mooi bergen voor de foto. Heel anders, en toch zijn eigen charme.

Iets hoger lag "Lake Agnes". Een middenmaat vergeleken met de andere twee, maar ook weer prachtig. Lake Agnes werd vergezeld door een klein theehuisje, waar het erg druk was. Daarom dit ook maar even overgeslagen. In plaats daarvan, gingen Marion, André, Sanne V en ik nog maar een stukje wandelen. Richting "Beahive Hill". Een steil pad, dat ons naar een prachtige plaats voerde. Een uitzich over alle drie de meren. Hier dan ook een soort van fotoshoot gedaan met z'n vieren, omdat het zo'n prachtige plek was.

Toen we naar beneden gingen, was het redelijk steil. Vandaar dat ik ook mijn knie iets te veel belast heb vandaag. Dat, in combinatie met het feit dat we dachten dat we haast hadden. We hadden echter twee uur de tijd om onder te komen, in plaats van één uur. Dat zorgde er dan wel weer voor dat ik even kon genieten van de zon, en mijn lijntjes weg kon laten trekken. Walter, en waarschijnlijk nog wel wat anderen, dachten waarschijnlijk echt dat ik gek ben.. Sorry jongens!

Rond half 3 vertrokken we naar ons laatste meer van vandaag. "Moraine Lake" en "Valley of the ten peaks". Ja, ik zou willen dat Nederland wat dichterbij lag. Wat is het hier toch ontzettend mooi. Zo veel groen, zo veel blauw en zo weinig vervuiling.

We zijn nog even gestopt bij de supermarkt en vanavond stonden er weer burritos op het menu. Makkelijk en toch erg lekker. Omdat ik, en nog een paar anderen, zo'n gezellige avond hadden gehad gisteren, besloten we terug te gaan naar Toque, die leuke bar. Hier heb ik nog twee potjes gepoold. De eerste tegen Walter toch weer verloren, maar het potje waarin Walter en ik een team waren, tegenover Sjoerd en André, toch maar weer even gewonnen. Deze was echt perfect.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page